Saturday, March 30, 2019

Rindu.





Masa terus berlari...
Tiada lg
- bicara
- ketawa
- bunyi seret kaki nya yg perlahan
- batuk-batuk kecil  dipagi hari
- keringat yg membasahi pakaiannya
- bercerita tentang masa lalu dan harapan masa hadapan.. :'(
-
-
-

         Jestru tidak mungkin utk terjaga dimalam hari membetulkan bantal dan kedudukan tidurnya.
- tugas-tugas ku sebagai suri nya tiba-tiba terhenti tanpa amaran!!! Seperti kilat gelaran ku sebagai isteri ditarik . Ku kira kau bawa bersama di tempat persemadian mu..

          Malam ini pakaian lusuh dia masih lagi menyelimuti malam ku seperti malam-malam yang lalu. Menemani mimpi -mimpi ku dan getar jantung serta helaan nafas ku. Miski malam ini cucu dan anak kami menemani tidur ku.

          Apabila seorang sahabat serta suami beliau datang menziarahi kami dua hari yang lalu walaupun cuma seketika, namun banyak kata-kata nasihat yang diberi. Ada diantara nya sangat terkesan di sanubari. Alhamdulillah moga Allah Azawajalla berkati pertemuan tersebut.


          Hari sudah semakin larut , aku perlu meluruskan badan dahulu demi menyulam hari esok dengan kisah-kisah untuk ku kenang dihari mendatang. Moga esok matahari masih bersinar ditempat nya.




         ●(Aku rindu bunyi dengkuran nya yg kadang-kadang memecah dingin malam. Tidur yang begitu lena kerana bekerja keras siang malam . Memerah fikiran dan keringat demi tanggungjawab dan mencukupi kami)●








MERSING,Johor.
         






 






Share:

2 comments:

Warisan Petani said...

Semoga tabah dan kuat, menghitung hari2 mendatang
Hari2 yang lepas sudah menjadi kenangan

is3zul said...

Tuan Warisan Petani.
Inshaa Aallah. Aamiin
Terima kasih atas sokongan.